Ostatnio użytkownik Reddita zadał pytanie: "Jak dowiedziałeś się, że jesteś zdradzany?" i otrzymał mnóstwo odpowiedzi. Wielu ludzi opisało szokujące historie, udowadniając, że niektórzy po prostu nie zasługują na bycie w związku.
Twórca Fallouta zdradził, że pierwotnie krypty w grze nie miały być tylko domem dla mieszkańców
Mod do Skyrima pokazuje możliwości chatbotów w grach
Finowie stworzyli mapę do CS:GO, która ma uświadamiać Rosjan o wojnie w Ukrainie
#1. Strategia w świecie Star Wars to nie był żart
Strategia czasu rzeczywistego w świecie Gwiezdnych wojen? Coś,
co choć odrobinę przywodzi na myśl kultowe Empirea At War? Tak, poproszę! Jeśli
wydaje wam się, że jest to zbyt piękne, aby mogło być możliwe, to mam dla was
bardzo dobre wieści. RTS w świecie Star Warsów powstaje i ma się pojawić
szybciej, niż się spodziewamy… cokolwiek to znaczy.
Ale trzeba trzymać emocje na wodzy, bowiem na razie
informacje te nie zostały oficjalnie potwierdzone. Wszystko zaczęło się od odpowiedzi
na tweeta.
I imagine you won't have to wait much longer for a Star Wars RTS from a big-name developer... — Andy Robinson (@AndyPlaytonic) May 4, 2023
Andy Robinson – były pracownik Playtonic Games i obecny naczelny
serwisu VGC – w odpowiedzi na wpis pewnego użytkownika dotyczący wspomnianego
wyżej Empire At War napisał:
Wyobraź sobie, że nie będziesz musiał długo czekać na RTS w świecie
Gwiezdnych wojen od znanego dewelopera...
Internaucie od razu na myśl przyszła zapowiedziana strategia
od Respawnu i EA, jednak Robinson szybko napisał,
że to, co on ma na myśli, nie zostało jeszcze zapowiedziane.
Pozostawia to dużo miejsca na spekulacje i domysły. O co
może chodzić? Ciężko na ten moment powiedzieć coś konkretnego, pozostaje tak naprawdę
tylko czekać na dalsze – i może nieco bardziej oficjalne – informacje.
#2. Twórca Fallouta zdradził, że pierwotnie krypty w grze
nie miały być tylko domem dla mieszkańców
Uwierzycie, że od powstania pierwszego Fallouta minęło już 26
lat? Seria wprawdzie zaliczała wzloty i upadki, jednak nie można odmówić jej
potężnej popularności i rozpoznawalności. Tim Cain, jeden z programistów pracujących
przy pierwszym Falloucie, zdradził w jednym ze swoich filmów że krypty miały
być czymś więcej niż tylko schronieniem dla mieszkańców.
https://youtu.be/oWd4RBdeoaM
Zdaniem Caina krypty miały przede wszystkim pełnić rolę
tymczasowego schronienia i miejsca, gdzie mieszkańcy mieliby opracowywać
technologię, która pozwoliłaby im wydostać się ze zniszczonej wojną atomową
Ziemi.
Nie chodziło tu jednak o lot na Marsa, czy na jakąkolwiek
inną planetę naszego układu, a o daleki lot do miejsca, które mogłoby stać się
drugą Ziemią. Właśnie to było przyczyną przeprowadzania wielu eksperymentów w
różnych kryptach, które napotykaliśmy po drodze.
Twórcy po czasie zrezygnowali jednak z tej koncepcji i skupili
się na akcji, która rozgrywała się tylko i wyłącznie na Ziemi.
#3. Mod do Skyrima pokazuje możliwości chatbotów w grach
Nie da się ukryć i było to już udowadniane niejednokrotnie,
że chatboty takie jak ChatGPT są świetnym sposobem na rozwijanie gier typu RPG.
Można tchnąć nieco życia w przestarzałe już tytułu, dzięki czemu zyskują one na
atrakcyjności. Weźmy na przykład takiego Skyrima i jeden z modów stworzonych
przez użytkownika.
Całość powstała z myślą o rozgrywce w VR-ze i interakcji z
postaciami NPC. Modyfikacja wykorzystuje ChatGPT do tworzenia dialogów i xVASynth
do przekształcania ich w treści audio wypowiadane przez postacie poboczne. I
tak na przykład możemy porozmawiać sobie z naszą towarzyszką przy ognisku i
zaskoczy ona nas rozmową, która nie została napisana przez scenarzystów.
https://youtu.be/Gz6mAX41fs0
Wszystko to nie byłoby możliwe bez Whispera, który pozwala
nam komunikować się ze światem gry za pośrednictwem wypowiadanych przez nas
słów.
https://youtu.be/u_Zn89_g7ok
Oczywiście nie wygląda to na ten moment zbyt zachwycająco,
należy jednak pamiętać, że jest to malutki projekcik tworzony przez jedną
osobę. Strach pomyśleć, co udałoby się osiągnąć, gdyby wzięło się za to całe
studio z potężnym zapleczem finansowym. Cóż, być może dane nam będzie przekonać
się o tym w niedalekiej przyszłości.
#4. Finowie stworzyli mapę do CS:GO, która ma uświadamiać Rosjan
o wojnie w Ukrainie
Niektórym pewnie trudno zdać sobie z tego sprawę, ale wielu
Rosjan nie jest do końca świadomych
tego, co dokładnie dzieje się za ich Zachodnią granicą. Karmieni są
propagandą serwowaną przez władze, a przekaz zza ściany często do nich nie
dociera. Trzeba więc szukać sposobów, aby to obejść.
Na całkiem oryginalny pomysł wpadli twórcy map do gry Counter-Strike
z Finlandii. Zaprojektowali oni lokację nazwaną de-voyna
(ros. wojna), która przypomina zniszczone wojną miasto we wschodniej Europie.
Nazwa i charakter miejsca nie są oczywiście przypadkowe. Jednak to nie
wszystko.
Na mapie umieszczonych zostało wiele lokacji, które
bezpośrednio związane są z rosyjską inwazją. W jednym z pomieszczeń znajdziemy
na przykład plany ataku na Ukrainę wraz z mapą, czy artykuły o wojnie w języku
rosyjskim.
Czy przyniesie to zamierzony skutek? Pewnie nie w bardzo
dużym stopniu. Jeśli jednak pomoże uświadomić choć część tych, którzy nie zdają
sobie sprawy z tego, co się dzieje w ich sąsiedztwie, to chyba było warto.
#5. Twórcy Hogwarts Legacy pokazują, że da się zrobić dobry
port na stare konsole
Premiera Hogwarts Legacy na konsole poprzedniej generacji
została wprawdzie odłożona nieco w czasie, jednak zdarzyło jej się tylko jedno
opóźnienie i posiadacze PlayStation 4 już teraz mogą eksplorować świat magii i
czarodziejstwa. A podobno jest co zwiedzać, ponieważ port okazał się bardzo
udany.
https://youtu.be/n6H5ku6Vzdw
Twórcy mają powody do dumy, bowiem gra zarówno na PS4 jak i
na PS4 Pro wygląda i działa bardzo dobrze. Gra działa płynnie nawet w 50
klatkach na sekundę w całkiem rozsądnych rozdzielczościach. Dla PS4 Pro jest to
Full HD, natomiast dla PS4 jest to 1600x900px.
W tym miejscu warto również wspomnieć, że Hogwarts Legacy
dosłownie rozbiło bank. Wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2023 roku studia Avalanche
Software prezentują się lepiej niż dobrze. Gra wygenerowała bowiem ponad
miliard dolarów przychodu w niecałe dwa miesiące. Podobno udało się sprzedać ponad 15 mln egzemplarzy.
Dobra, dobra. Chwila. Chcesz sobie skomentować lub ocenić komentujących?
Zaloguj się lub zarejestruj jako nieustraszony bojownik walczący z powagą